onsdag 15 december 2010

Hallå där!

Detta är i första hand en blogg för mitt egna nöjes skull! Avsikten är att jag skall kunna följa mitt eget sparande och motviera mig själv till att fortsätta spara och investera. Jag är 27 år och jobbar som väktare, har en normal lön på cirka 18000 kr i månaden. Lönen kan variera mellan 16-20k/mån.


Mitt mål är att spara så mycket som möjligt, utan att för den delen leva som en kyrkråtta.
Delmål 1: 200 000 kr
Delmål 2: 500 000 kr
Delmål 3: 1 000 000 kr
Mål: Ekonomiskt oberoende

Utgångsläge: 

Aktier - 77 132 kr fördelat på 6 aktier (Vilka kommer jag gå in på senare)

Fonder - 41 357 kr fördelat på 2 fonder, Spiltan Stabil och Robur Rysslandsfond.

Totalt kapital vid bloggens början: 118 489 kr

När jag tänker på det tror jag min blogg kommer bli en motvikt till alla "jag ska bli miljonärs-bloggar" där den ena efter den andra verkar göra pengar otroligt lätt. Detta blir verkligheten, jag kommer visa att det inte är så lätt som det verkar. Med detta sagt hoppas jag  motbevisa min egen pessimism och se tillbaka på detta första inlägg med glädje. Vi får se om jag får ihop min första halvmiljon utan att ha levt på blodpudding och utan att ha vänt på varenda krona.

Vi Hörs !
/AktieVakten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar