onsdag 26 januari 2011

Möjligt köp av CybAero

Cybaero är ett litet företag från Linköping som utvecklar och producerar obemannade helikoptrar. Syftet är övervakning, allt från skogsbränder, ledningsinventering, militär spaning, leta efter människor eller för att överblicka katastrofområden. Försvarstidskriften Defence News menar att Cybaero har potential att bli världsledande inom sin gren.

Bolagets aktie har under perioden oktober 2010 - janurai 2011 ökat med över 100%.
Bokslutet den 25:e januari drog ner kursen med 23,96% och detta öppnade en liten möjlighet att kliva på.

I bokslutet framgår att företaget genomgått en strategiförändring och följande står att läsa i bokslutet: "Strategiändring från leverantör av kompletta system till leverantör av flygfarkoster · Undertecknande av "sub-contract" med spanska Indra Sistemas".

Bolaget handlas på First North och aktiekursen ligger för närvarande på 2,19 kr.

Jag överväger starkt att sälja av min Ericsson efter tisdagens rapport och köpa Cybaero!

Ser ut att gå fint eller vad säger ni?

Edit: Vaknade sent och Cybaero var upp med cirka 6%, jag sålde Ericsson för 81,60 och köpte CybAero på 2,37 vilket var betydligt högre än de 2,19 jag planerade på. Jag fick dock en ökning på mina Ericsson på 3,48% istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar