tisdag 9 augusti 2011

Aj aj aj!

Orosmoln hopar sig på horisonten. Kanske får vi den värsta ekonomiska krisen någonsin?
Jag har valt att inte göra ett smack, jag tänker vänta ut det. Jag borde utövat lite damagecontroll tidigare bl a när Lappland Gold rasade otroligt mycket, det var en miss. Nu har det fortsatt rasa och för närvarande har jag bara ett innehav på grönt nämnligen Paradox som är 47%. Naturligtvis är det mitt minsta innehav sett till inköpspris. 

Just nu ligger jag - 33% (cirka 50k -)

Har för övrigt köpt ett fint fritidshus eller mindre gård som jag får ägna mig åt nu istället för att titta för mycket på de eländiga börserna.

Hoppas ni andra klarar er hyfsat och grattis till alla som sitter på likvider ;)

7 kommentarer:

  1. Kul med fritidshus. Jag siktar på en kolonistuga till nästa sommar! Bra att koppla tankarna på annat när börsen sviktar.

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt, ska bli trevligt att pyssla där lite nu i höst.

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Riktigt trist med turbulensen och grattis till det nya fritidshuset :)

    Vill passa på att göra dig uppmärksam på en samlingsplats för aktieintresserade

    Bottomreached.se är en ung community för aktieinstresserade småsparare runt om i Sverige. Sidan hjälper aktiesparare att hitta de bästa investeringarna genom crowdsourcing och teknisk analys.

    Grundtanken med bottomreached.se är att sidans användare delar med sig av sina aktietips och aktieportföljer på ett spännande sätt och drar nytta av den samlade kunskap många akieintresserade medlemmar erbjuder.

    På sidan kan användaren bland annat:
    Skapa aktietips som utvärderas mot framtida aktiekurs
    Skapa en fiktiv aktieportfölj vars utveckling uppdateras automatiskt tillsammans med börsutvecklingen
    Prata aktier i forum
    Ta del av andra användares aktietips och aktieportfölj
    Använda verktyg för teknisk analys
    Se aktie-rekommendationer baserade på användarnas aktietips och aktieportföljer.


    Bottomreached.se startades i mars 2010 och har idag över 1 100 aktiva användare.
    Idag tror användarna på en stark uppgående trend på aktiemarknaden trots den senaste tidens turbulens. Aktierna som användarna har starkt förtroende för är Volvo och H&M, medan Hufvudstaden förutspås få en nedgång.

    Vi söker kontinuerligt samarbete med aktiebloggare, tidningar, finansiella institutioner och andra intressenter i syfte att främja communityns slutgiltiga mål; att hjälpa aktiesparare att hitta de bästa investeringarna.

    Välkommen till http://www.bottomreached.se

    info@bottomreached.se

    SvaraRadera
  4. Ett tips i dessa tider är valutahandel.
    Nu kan du enkelt, gratis och helt automatisk kopiera proffsens handel.
    Läs mer på min blogg och följ min växande plånbok.

    SvaraRadera
  5. Du ska inte börja skriva snart igen?

    SvaraRadera
  6. Likt 99% av alla ekonomibloggar är det bara roligt att skriva när det går bra, mindre så när det går, ja i detta fall käpprått åt...

    SvaraRadera