måndag 24 januari 2011

Den stora investeringsdagen närmar sig!

Helgens jobb avklarat! Inväntar nu lönen för att imorgon göra den enskilt största investeringen i mitt liv, hitintills.

Tack vare lite goda råd och en titt på analyser kommer jag imorgon troligen köpa:

SSAB för 30 000 kr (analytiker rekommenderar: köp 12 neutral 26 sälj 18)
ABB för 25 000 kr (analytiker rekommenderar: köp 39 neutral 12 sälj 4 )

SSAB blir en långsiktig investering, jag går här starkt emot analytikerna, men de har haft fel förr.
Kommer säkert sitta både en och två gånger under året och fundera på om jag verkligen skulle köpt SSAB!
Vi får se!

Kommer sedan titta på Ericssons utveckling efter rapporten imorgon (tisdag) möjligen säljer jag och köper Etrion.


Önskar mig själv lycka till och må fru fortuna le mot mina mig och mina investeringar!

Återigen tack för kommentarerna under föregående inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar