tisdag 18 januari 2011

Excel och Kurshistorik!

 Ja då var det snart dags att åka och knega ihop lite mer pengar att investera, närmare bestämt 1500 kr, det är ungefär vad ett tolv timmars nattpass ger efter skatt.

Jag använder frekvent Excel för att föra in lite data och samla lite statistik som kan användas för att enkelt följa mitt investerande och dess utveckling. Ett ark jag försöker fylla i ofta är dagsaktuella kurser, det kräver en del tålamod att varje dag plita ner sex olika kurser. I ärlighetens namn så brukar det bli 2-3 dagar i veckan jag orkar med det. Jag undrar därför om någon vet en bra sida där man kan gå tillbaka och kolla upp kurser dag för dag på specifika aktier? Helst då i en lista.

Börsen idag ligger på + vilket bådar gott, mitt innehav i Alliance Oil drog dock ner det totala portfölj värdet. Alliance Oil hade idag informationsgivning och Citigroup samt Deutche Bank var inte helt nöjda.

Citigroup vidhåller dock köp och riktkursen sätts till 155 kr.
Deutche Bank rekommenderar köp och sätter riktkursen till 140 kr.

Nu blir det duschen sen flänga iväg ut i natten igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar