måndag 10 januari 2011

Nytt utseende på bloggen!

Blev något trött på bloggens utseende så kommer under dagen experimentera lite med andra mallar. Själv har jag inget vidare öga för design. Går det icke att centrera min miljonmätare samt bloggnamnet här över och isåfall hur?

On topic så har börsen inlett klent idag med en halv procent nedåt. Har dock hittat ett litet glädjekorn i Clas Ohlson som ökat under dagen, hitintills iaf.

Jag har ju tidigare i bloggen redogjort för vilka aktier jag väljer och vrakar bland gällande min nyinvestering i januari. SSAB, Boliden, Atlas Copco, Sandvik, Volvo och Unibet/Betsson.


Det lutar tyngre och mer åt Svenska stål aktiebolaget. Enligt Va.se väntar sig analytiker en vinstökning på 166% under 2011 samt en väntat helårsvinst på 2,55 per aktie. Det låter väll bra eller vad tror ni?

6 kommentarer:

  1. Sådär nu har jag fått bloggnamnet centrerat, nu åsterstår bara bilden. Någon som vet vad den kallas i HTLM-mallen?

    SvaraRadera
  2. Jag skrev < center> före och < /center> efter HTML koden för räknaren. Räknaren har jag lagt mellan rubrik och inlägg under "design".

    SvaraRadera
  3. Vad heter den delen i HTML koden? Jag hittade rätt del för bloggnamnet men inte för räknaren.
    Jag har i följande ordning:
    Rubrik
    Lägg till en gadget
    Bild (här ä är bilden, dvs countern, eftersom jag laddade ner den och målade om den lite).

    Vilken newbie man är! :)

    SvaraRadera
  4. Redigera i själva rutan där du lagt in koden. Under "design" på blogger. Svårt att förklara hur det är, haha.

    SvaraRadera
  5. Tack Mårten, lyckades nu äntligen!

    SvaraRadera