tisdag 11 januari 2011

Underbar börsdag!

Dagen började med  müsli och fil för att sedan bege sig till gymmet för ett stenhårt pass. Vid hemkost kollade jag självklart börsen och noterade att en av 2010 års sämre investeringar Paradox Ent ökat med 10,56% och gick då för första gången sedan jag ägt aktien upp på svarta siffror! Jag hyser stora förhoppningar angående Paradox Ent, något jag tänker gå in på djupare längre fram.

Min andra stora sorg här i livet är 2010-års förvärv av Clas Ohlson, inköpt för 148,73 kr har den sjunkit snabbt men på senare tid börjat röra sig åt rätt håll, idag upp 3,95 vilket ändå är ett fint skutt mot inköpspriset. Go Clas!

Lappland Goldminers gör som vanligt inte mycket för att förbättra vinterhumöret och sjönk med ytterliggare 1,56% och lämnar mig på -49,9%. Någon som har denna deprimerande aktie?

Nu närmar jag mig äntligen svarta siffror på min portfölj totalt sett.


Anskaffningsvärde: 83 461 kr        

Marknadsvärde: 82 810 kr

I rättvisans namn skall jag erkänna att aktieportföljen egentligen ligger på plus då mitt Ericsson innehav kostade mig 5500 kr men efter att ha veckotradat den under en period stämmer inte ansk.värdet.

Jag överväger dock starkt att göra mig av med Ericsson då den de senaste åren stått och stampat. Securitas får såldes bli den enda del i min portfölj som jag anser vara en kassaskåpsaktie. Får utreda Ericsson innehavet vidare innan 25:e.

*smuttar på kaffet*
 


5 kommentarer:

  1. Hej!
    kul blogg denna att följa du har inspirerat mej att titta på paradox ent så jag kommer gå in i en mindre post i morgon om kursen är bra.

    SvaraRadera
  2. Hallå där!

    Alltid trevligt med kommentarer! Paradox är en osäker aktie och jag är absolut ingen expert.
    Paradox äger rättigheter till olika seriekaraktärer bland annat Conan the Barbarian, Kull, Bran Mak Morn, the Mutant Chronicles och Solomon Kane.

    Skall icke förväxlas med det svenska bolaget Paradox Interactive vilka utvecklar datorspel.

    SvaraRadera
  3. Jag har tidigare också haft Paradox. Ska bli intressant att ta del av dina tankar om dem nu. :) Paradox Interactive hade varit kul också om de någon gång börsnoteras. Bra spel-titlar, eller i alla fall haft.

    SvaraRadera
  4. Okej, där ser man.

    Hur slutade din Paradox-resa? När jag först började titta på paradox trodde jag faktiskt det var spelföretaget.

    SvaraRadera
  5. Det hände inte så mycket med den resan. Jag gick ur sedan. Det var deras rättigheter till bl.a. Conan som var intressant då det spekulerades i ny film, spelet Age of Conan et.c. Jag blev lite skeptisk efter ett tag angående affärsiden att äga och förvalta rättigheter. Samhällsinriktningen har ju gått åt trenden att sådant luckrats upp. Jag tyckte också det var svårt att beräkna ev. framtida omsättning, vinster et.c.

    SvaraRadera